Daudzi uzskata, ka ārkārtīgi dinamiskajā autobūves jauninājumu pasaulē pēdējā laika galvenais sasniegums ir pašbraukšana. Šī koncepcija, kas kādreiz tika uzskatīta par zinātnisko fantastiku, strauji nokļuvusi visas nozares uzmanības centrā. Interesi par šo tēmu vēl vairāk uzkurināja «Kia EV9» koncepts, kam ražotājs drosmīgi solīja 3. līmeņa pašbraukšanu. Vai ambiciozais solījums ir piepildīts? Vai iepriekš saceltā ažiotāža ir attaisnojusies? Šie jautājumi ir aktuāli arī tagad, kad sērijveida «EV9» jau ir prezentēts sabiedrībai.
Kia EV9 palaišana konkurences bagātajā elektrisko SUV segmentā radīja ažiotāžu. Un tieši 3. līmeņa autonomijas solījums, par ko ir sajūsmā gan nozarei pietuvinātie cilvēki, gan vienkāršie braucēji, ir tas, kas EV9 izceļ starp pārējiem. Dienvidkorejas ražotājs, šķiet, ir ielēcis ūdenī, kamēr citi uzņēmumi ar saviem greznajiem modeļiem, tostarp Mercedes-Benz EQS un Audi A8, joprojām piesardzīgi taustās pa malu.
Trešā līmeņa autonomija nozīmē, ka transportlīdzeklis ir aprīkots ar modernu vadītāja palīgsistēmu, kas spēj kontrolēt tādus braukšanas elementus kā stūrēšana un paātrinājums/palēninājums. Sistēma izmanto informāciju no apkārtējās vides un darbojas bez cilvēka iesaistes. Svarīga 3. līmeņa pašbraukšanas īpašība ir spēja veikt ārkārtas apstāšanos, ja vadītājs nereaģē uz sistēmas pieprasījumu pārņemt vadību.
Kia EV9 sērijveida versija ir apliecinājums pašbraukšanas progresam. Izcila funkcija jaunajā modelī ir Intelligent Pilot, kas ietver automatizētu joslas maiņu un inteliģentu ātruma pielāgošanu. Šīs iespējas nodrošina uzlaboti sensori un kameras, kas nepārtraukti uzrauga apkārtni, ļaujot EV9 pieņemt pārdomātus lēmumus. Tas solījumu ieviest 3. līmeņa pašbraukšanu ir padarījis par taustāmu realitāti.
Highway Driving Pilot (HDP), kas nākotnē būs pieejams Kia EV9 GT-line modelī, atsevišķos tirgos nodrošinās daļēju 3. līmeņa pašbraukšanu. Lai elektroauto iegūtu 360 grādu redzes lauku, šī sistēma izmanto 15 sensorus un divus radarus (LiDAR).